StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoODRŽANA SJEDNICA STRUKOVNE GRUPE HOTELIJERA I UGOSTITELJA

Kroz destinacijski menadžment može se utjecati na produljenje sezone

Piše PSD.
23. siječnja 2015. - 18:10
Sjednica Strukovne grupe hotelijera i ugostitelja Dubrovačko-neretvanske županije, koja djeluje u okviru HGK – Županijske komore Dubrovnik, održana je danas u Hotelu More, stoji u priopćenju Strukovne grupe hotelijera i ugostitelja.Na sjednici je bilo riječi o trendovima i ostvarenom turističkom prometu za razdoblje od siječnja – rujna 2014.g. na temelju podataka od Državnog zavoda za statistiku te o ostvarenim financijskim rezultatima hotelijera, na temelju ankete za prvih devet mjeseci 2014.g.Broj dolazaka turista u devet mjeseci 2014.g povećao se za osam posto u odnosu na isto promatrano razdoblje 2013. g., dok je broj noćenja bio za pet posto veći. Porast u broju dolazaka po turističkim odredištima Županije ostvario je Dubrovnik i Konavle za 12 posto, Korčula za tri posto i Dubrovačko primorje za 16 posto, dok je Župa dubrovačka imala pad u broju dolazaka od šest posto. Dubrovnik je imao i porast broja noćenja od devet posto, Konavle porast broja noćenja za četiri posto, Dubrovačko primorje porast od jedan posto, dok su pad broja noćenja ostvarili: Orebić za jedan posto, Korčula za četiri posto i Župa dubrovačka za tri posto.Broj postelja u hotelskom smještaju se povećao za jedan posto, u kampovima se povećao za 12 posto, dok se u privatnom smještaju broj postelja povećao za 14 posto. Ovaj veliki postotak kapaciteta u privatnom smještaju prvenstveno možemo zahvaliti procesu legalizacije koji je stavio u funkciju veći broj postojećih objekata i paušalu.U strukturi broja noćenja u DNŽ za devet mjeseci 2014., hoteli zauzimaju 50 posto svih ostvarenih noćenja, dok privatni smještaj čini 43 posto, a kampovi sedam posto. Hoteli su ostvarili 2.725.628 noćenja što je na razini prošle godine, kampovi su imali pad od tri posto, dok je privatni smještaj s ostvarenih 2.357.034 noćenja imao rast od 12 posto u odnosu na isto promatrano razdoblje u prošloj godini. Prosječna iskorištenost kapaciteta u hotelima DNŽ bila 116 dana, u privatnom smještaju 57 dana, a u kampovima 47 dana.Promatrajući način dolaska turista u Dubrovačko-neretvansku županiju za devet mjeseci 2014.g., individualni gosti zauzimali su 58 posto u broju dolazaka i 59 posto u broju noćenja. Trend povećanja udjela individualnih gostiju po broju dolazaka i noćenja nastavlja rasti.Prosječan broj dana boravka bio je 4,5 dana, dok je hrvatski prosjek 5,3. U strukturi noćenja u Hrvatskoj za devet mjeseci 2014.g. DNŽ zauzima udio od 9% svih noćenja.Najveći broj gostiju tradicionalno dolazis tržišta Ujedinjenog kraljevstva, koje je u devet mjeseci 2014. ostvarilo 803.077 noćenja ili 13 posto više u promatranom razdoblju prethodne godine. Najveći pad broja dolazaka gostiju bio je s ruskog tržišta, koji su ostvarili 154.733 noćenja ili 92 posto manje.Financijski rezultati hotelijera dobiveni su na temelju ankete. Sveukupno hotelijeri su u prvih devet mjeseci 2014.g. poslovali uspješnije nego u promatranom razdoblju prethodne godine. Razlog za ovakvo poslovanje anketiranih hotelskih kuća jednim dijelom je povećanje smještajnih kapaciteta, a drugim dijelom zbog racionalizacije troškova. Gotovo sve anketirane hotelske kuće u devet mjeseci 2014.g. ostvarile su pozitivne rezultate.Ostvareni poslovni prihodi bili su na razini prethodne godine, dok su poslovni rashodi bili za jedan posto manji. Ostvareni ukupni prihodi porasli su za jedan posto, dok su u isto vrijeme ukupni rashodi bili manji za dva posto.Hotelske kuće u prvih devet mjeseci 2014.g. ukupno su ostvarile jedan noćenja više nego u istom razdoblju prošle godine, što je pratio isti postotni rast kapaciteta. Tijekom devet mjeseci 2014. investicije su povećane za 152 posto.Prosječna mjesečna neto plaća u anketiranim hotelima iznosila je 6.017kn, a prosječna iskorištenost kapaciteta bila je 128 dana, što je porast za 1% u odnosu na promatrano razdoblje prošle godine.Svi hotelijeri koji su prisustvovali sjednici Strukovne grupe slažu se da se na nivou destinacije moraju pokrenuti konkretne akcije s ciljem produženja sezone. Prvenstveno se tu misli na ožujak, travanj, listopad i studeni.Potrebno je okupiti sve relevantne dionike turističkog sektora (hotelijere, ugostitelje, Zračnu luku, avioprijevoznike, predstavnike Grada i Županije, turističke zajednice), zbog donošenja zajedničkih mjera i aktivnosti, s ciljem formiranja dugoročnog plana produženja sezone. Hotelijeri su spremni finanacijski sudjelovati u ostvarenju ovog cilja.Iako je hotelski sektor najvažniji dio gospodarstva Grada i Županije i ostvaruje preko 50 posto sveukupnih noćenja, ne može sam utjecati na produženje sezone.Jedino zajedničkim snagama kroz destinacijski menadžment može se utjecati na produljenje sezone što će rezultirati novim investicijama, novim radnim mjestima i većim prihodima svih dionika. Druge alternative nema.DV
24. travanj 2024 14:36