StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetDVADESET I OSAM OBITELJI NA LOPUDU I DALJE BEZ TELEFONA

Šimunovići neće popustiti HT-u, sporu se ne vidi kraja

Piše PSD.
25. siječnja 2015. - 15:05
Više desetak dana 26 pretplatnika Hrvatskog telekoma s otoka Lopuda kod Dubrovnika nemaju fiksni telefon. Linija im nije ukinuta zbog neplaćanja računa ili tehničkog kvara, već zbog eskalacije dugogodišnjeg spora između nacionalnog teleoperatera i obitelji Šimunović, vlasnika privatnog zemljišta preko kojega prolaze telefonske instalacije. Nakon što je montere HT-a višekratno upozoravao da ne smiju nenajavljeni ulaziti u posjed, prekapati vrtove i ostavljati otkopane rovove na privatnom zemljištu, prošlog tjedna domaćinu Ivu Šimunoviću je prekipjelo pa je presjekao telefonske kabele na stupovima koji prolaze preko imanja njegove supruge. Zbog toga su bez telefonske linije ostali i on i dvadesetak njegovih susjeda.Na Lopudu telefona trenutačno nemaju kućanstva u ulicama Narikla i Nikice Zeca, a kako dogovor između HT-a i Šimunovićevih koji više ne dopuštaju uzurpaciju privatnog vlasništva baš i nije izgledan, još dugo neće imati signala:- Mi smo kolateralne žrtve ovog sukoba. Pa, gdje bi stigli kad bi svatko od nas vlasnika dolaca sjekao kablove od telefona, vode, struje? Šimunović nas je trebao prethodno obavijestiti što namjerava ili barem negdje izvjesiti obavijest da će tog i tog datuma presjeći kabel, da se nekako pripremimo. Ovako smo ostali odsječeni od svijeta, svedeni samo na mobitele, a ne rade nam ni Internet ni MAX TV. Sreća da je zima pa nema turista, što bi bilo da je sezona? - požalio nam se Lopuđanin Ivo Mihajlović koji je o slučaju obavijestio i HT i policiju, no pozivi su, kaže, bili uzaludni:- Sad mi kažu, nemoj platit račun za telefon jer nemaš uslugu. A što mi znači ako ne platim jedan mjesec 360 kuna? Kakva mi je to odšteta? - negoduje gospar Ivo, umirovljeni voditelj tehničke službe lopudskih hotela. Tvrdi da Ivo Šimunović nije ni smio sjeći kablove, jer je zemljište preko kojega prolaze predmet imovinskog spora.A što o svemu ima za reći Ivo Šimunović? Dubrovački poduzetnik i vlasnik lopudskog hotela Vila Vilina, poznat kao jedan od pregovarača s JNA tijekom agresije na Dubrovnik ističe da nije imao izbora:- Žao mi je Lopuđana, ali nije moglo drugačije. Iz HT-a godinama uporno ignoriraju naše pozive na izmještanje instalacija. Kako bi ih prisilio da poslušaju, odlučio sam ja njih isključiti iz mreže! Dvaput sam odgađao sječenje kablova, prošlog ljeta da ljudima ne pokvarim sezonu, a u prosincu da stariji mogu pogledat televiziju za Božić, ali dalje nije išlo. Isključio sam iz mreže i sebe i ostale otočane. Volio bih da ljudi shvate kako su ostali bez telefona zbog monopolističkog ponašanja HT-a, a ne zbog mog hira - izjavio je Šimunović kojemu je nakon sječenja kabela od nacionalnog teleoperatera stiglo "prijeteće pismo" s ponudom simbolične novčane naknade.Za korištenje triju pala nude mu 96 kuna godišnje. Ukupno s korištenjem podzemnih kabela i zračnih vodova spremni su godišnje platiti 1136 kuna, a rado bi u zemljišnik upisali i pravo služnosti na obiteljskom zemljištu.- Traže da se do ponedjeljka očitujem o ponudi, inače će me tužiti sudu i regulatornoj agenciji HAKOM-u. Naravno da neću pristati na ultimatume. Suda se ne bojim, a HAKOM-om ne trebaju prijetiti jer ja nisam nikakvu agenciju ovlastio da pregovara u moje ime – kaže Šimunović i napominje kako je HT-u ranije dao rok od godinu dana za izmještanje instalacija.- Hoće li poslušati ili ne, o njima ovisi. Sigurno je da radnici HT-a ubuduće na naše imanje mogu samo ako donesu sudski nalog. A ako se odluče za premještanje instalacija, moraju znati da za radove trebaju dozvolu, koncesiju od Grada Dubrovnika i dogovor s mještanima – podsjeća naš sugovornik koji se na kritike dijela sumještana ne obazire. Veli da je prava adresa za pritužbe Hrvatski telekom.Gabrijela Bijelić/Slobodna DalmacijaTajnoviti Hrvatski telekomIz PR službe Hrvatskog telekoma prilično su tajanstveni u pogledu slučaja lopudske telefonije:- Rješenje još nije pronađeno, napravljen je izvid na terenu. Poduzimamo sve što možemo kako bismo našim korisnicima omogućili što brže obnavljanje usluge nakon presijecanja kabela – izvijestili su iz središnjce HT-a koji se otklanjanju problema nada tijekom sljedećeg tjedna.
08. svibanj 2024 03:09