StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetU EUROPSKOM PARLAMENTU

Šuica lobira za opstanak hrvatskih hotelijera

Piše PSD.
5. veljače 2015. - 11:40
Članica Odbora za promet i turizam u Europskom parlamentu, Dubravka Šuica, danas je reagirala na apele iz HGK vezane za budućnost hrvatskih hotelijera. Pismeno je upozorila Komisiju na propuste Direktive o paketu aranžmana i potpomognutih putnih aranžmana te je tražila ponovno razmatranje Direktive kako se ne bi ugrozila budućnost hrvatskog i europskog sezonskog turizma.U pitanju Komisiji je istaknula da se hrvatski turizam nalazi u najvećem problemu od svih država članica EU s obzirom na sezonalnost turizma i smještaj u hotelskim kapacitetima. Problematika je u tome da će se paket aranžmanom smatrati sve usluge koje hotel daje u vlastitim kapacitetima osim smještaja, na primjer wellness vikend, večera uz smještaj itd. U Hrvatskoj je stopa poreza za paket aranžmane 25%, a za pojedinačne usluge 13%. Dakle, hotel će biti podložan porezu od 25% za sve ono što on sam pruža.''Godine su prošle dok hotelijeri nisu postali svjesni da moraju pružati i druge usluge osim hrane, sunca i mora. Sad kad su investirali odnosno nadopunili vlastitu ponudu naći će se u velikom problemu'', nadovezala se Šuica. Osim plaćanja poreza, problem je što je većina ovogodišnjih aranžmana odnosno kapaciteta već ugovorena tako da bi bili na velikom gubitku, a naš turizam postao bi dodatno nekonkurentan. I prošle godine je bilo problema kada je porasla stopa PDV-a s 10% na 13%. Budući da u RH turizam sudjeluje s oko 16% u BDP-u, jasno je da to može stvoriti velike probleme.Također u istoj Direktivi hotelijeri u Hrvatskoj nisu suglasni s odredbom čl. 10. prijedloga Direktive kojom se u praksi žele ukinuti posebne promotivne akcije hotelijera kao na primjer rani ili kasni booking jer isključuju mogućnost raskida aranžmana na štetu kupca. Radi se o tome da promotivne akcije hotelijera nude određeni aranžman po cijeni znatno nižoj od regularne, ali bez mogućnosti raskida ugovora na štetu hotelijera.Slična praksa postoji i u prodaji zrakoplovnih karata kada kupac odlučuje između više opcija. Usvajanjem ovakvog prijedloga za hotelijere bi se primjenjivala Direktiva o paket aranžmanima koja ne dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca, a za zrakoplovne kompanije Direktiva o pravima potrošača koja dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca.Na temelju toga Šuica je upitala Komisiju: ''Zašto Komisija dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca u Direktivi o pravima potrošača koja se odnosi na zrakoplovne kompanije dok u Direktivi o paket aranžmanima ne dozvoljava raskid ugovora na štetu kupca? Smatram da je to diskriminatorno i da potencijalno može naštetiti hrvatskom i europskom turizmu".
05. svibanj 2024 00:48