StoryEditorOCM
Dalmacijaizlagači na sajmu ekoloških proizvoda u bolu nisu zadovoljni suradnjom s turističkim djelatnicima

DANI TURIZMA U BOLU Gosti će natjerati ugostitelje da se ekološki osvijeste! (FOTOGALERIJA)

Piše PSD.
21. listopada 2009. - 20:12

Kome će upasti sjekira u med?

Možda nismo dobro "potrefili", ali prema nasumično odabranim sugovornicima - izlagačima na Sajmu ekoloških proizvoda, upravo otvorenom u Bolu, u sklopu Dana hrvatskog turizma - može se zaključiti da su domaći ugostitelji potpuno ekološki nesvjesni.

Naime, s iznimkom dvojice, svi su nam izlagači pokunjeno priznali da "još" ne surađuju s turističkim djelatnicima. Ali to će se, vjeruju, promijeniti.

- Sve je na hotelijerima i kuharima, koji moraju shvatiti koliko bi im se ugostiteljska ponuda pa tako i konkurentnost "podigla" uvođenjem, primjerice, kruha od domaćeg brašna.

Ne shvate li to sami, gosti će ih natjerati da na to, jer svugdje u Europi raste potražnja za eko-proizvodima. Ljudi se ne njih navikavaju i tražit će ih od svojih domaćina kad dođu na odmor, pa će ih morati uvesti u ponudu - kazao nam je Ivan Jazbec, čiji obrt za obiteljsko gospodarstvo iz Ivanovca proizvodi žitarice i proizvode od žitarica koji polako ulaze na menije restorana sa slavonskih vinskih cesta.

Začetke suradnje s ugostiteljima ima i Ekološko OPG pčelarstvo Krnić, no stvar zapinje, otkrio nam je Lovro Krnić, zbog, po mišljenju hotelijera, preskupe staklene ambalaže. Vjeruje da će njegove proizvode prepoznati luksuzniji hoteli, koji streme vrhunskoj usluzi. Ipak, smatra Krnić, do masovnije suradnje doći će tek u budućim generacijama.

I Željko Mavrović je sličnog mišljenja, no malo je optimističniji u pogledu vremena potrebnog da se ugostiteljima otvore oči: trebat će, procjenjuje, 15-ak godina.

- Hoteli za sada nemaju eko-ponudu jer im to ne ulazi u budžet koji predviđaju za obroke. Ja, međutim, vjerujem da bi puno više profitirali kada bi taj budžet podigli za koju kunu i za taj trošak nabavili eko-proizvode, jer ljudi žele probati kvalitetnu i autentičnu hranu. Riječ je o sadržajnom dijelu turizma, koji još nije dovoljno razvijen u Hrvatskoj, a upravo je to ono što će turistima pokazati kakvi jesmo - zaključio je Mavrović, sa smješkom pozirajući s kulenom i kulenovom sekom, koje je, uz svoje već prepoznatljive proizvode od žitarica donio na bolski eko-sajam, dobacujući u šali kako ovaj put nije "donio samo hranu za kanarince".

tea sumić
snimio: jakov prkić / cropix

'Hrvatska ima sigurnu turističku budućnost'

Hrvatska je turistički koncentrat Europe u samoj Europi, svojom raznolikošću ponude, zabave, kulture, povijesti i svega što se gostima nudi, dugogodišnjim iskustvom u turizmu i odličnim kadrovima, Hrvatska jest zemlja koja ima sigurnu turističku budućnost i kada svi zajedno izađemo iz ove krize, sigurno ćemo nastaviti odlično surađivati kao i do sada – kazao je Frederic Pierret, izvršni direktor Svjetske turističke organizacije (UNWTO) u Bolu, na početku poslovnog skupa pod nazivom „Europski turizam 2009. i 2010. godine“ kojim su počeli ovogodišnji Dani hrvatskog turizma, koji će iduća tri dana na Braču okupiti gotovo dvije tisuće turističkih djelatnika Hrvatske i njihovih partnera iz inozemstva.

Na skupu kojeg je vodio Damir Bajs, ministar turizma sa suradnicima, sudjelovali su uz domaće turističke radnike, hotelijere, vlasnike turističkih tvrtki i njihove partnere iz inozemstva i predstavnici turističkog sektora BiH, Slovenije, Italije i Crne Gore.

Analizirajući poslovnu godina koja je na izmaku, čelnik UNWTO čestitao je Hrvatskoj na dobrim turističkim rezultatima u odnosu na većinu drugih europskih zemalja, naglasivši kako su podaci do kraja srpnja u 140 turističkih destinacija svijeta pokazali da je pad turističkih dolazaka oko 7 posto, dok je Hrvatska u isto vrijeme zabilježila bolje rezultate, odnosno 3,4 posto manje.

- U prvih sedam mjeseci ove godine svijetom je putovalo oko 500 milijuna putnika, odnosno 40 milijuna turista manje nego u istom razdoblju lani. No, unatoč velikoj nesigurnosti, procjenjujemo kako je turizam dosegao svoju najnižu točku, jer se lagani oporavak već osjeća u avio-industriji koja je u kolovozu zabilježila rast broja putnika od 1,4 posto i to je prvi pozitivan rezultat nakon 11 mjeseci „minusa“ – kazao je Pierret.

Unatoč dobrim rezultatima, Hrvatska se ne bi smjela uljuljati, već nastaviti sa promidžbom i ulaganjima, jer na međunarodnom tržištu još uvijek nema tako dobar image kako bi to željeli, kazao je potom u svojem izlaganju Francesco Ianniello, šef Odjela za turizam Europske komisije. U prilog toj tvrdnji iznio je rezultate ankete napravljene u 10 najvažnijih turističkih zemalja Europe po kojima je Hrvatska među 22 top destinacije po atraktivnosti zauzela tek 18. mjesto.

Međutim, među takozvanim „novim“ destinacijama u kojima je uspoređivana ponuda turizma i kvaliuteta usluge u Bugarskoj, Tunisu, Maroku i Turskoj, Hrvatska je na visokom prvom mjestu kao najbolja, ali još uvijek obilježena oznakom „jeftinog“ turizma, kazao je Iannello.

Unatoč krizi koja nije bitno smanjila prihode većine turista, njihov osjećaj nesigurnosti dominantan je prilikom odlučivanja o mjestu mi troškovima za odmor – istakao je Ianniello, naglašavajući kako je u anketi čak 83 posto gpostiju kazalo kako ove godine planiraju smanjiti troškove na odmoru, a na rani ili last minute booking odlučuje se sve više građana prvenstveno radi uštede. Upravo radi racionalizacije troškova na odmoru, ove je godine porasla potražnja za „all inclusive“ (neograničeno jelo i piće) aranžmanima , ponajviše u Španjolskoj.

Turizam se nalazi u posebnom trenutku između krize i oporavka, istaknuli su ugledni međunarodni stručnjaci na skupu, naglašavajući kako se on već sada bolje odupro krizi od ostalih gospodarskih grana, dobrim dijelom i stoga štio su mnoge zemlje pružile pomoć, olakšice, porezna rasterećenja i slične akcije u okviru kriznih mjera spašavanja turističkog biznisa.

Inače, u četvrtak se nastavljaju poslovni i radni skupovi u Bolu kojih će do petka navečer biti gotovo 40, a bit će to i prilka za dodiojelu nagrada najboljima u hrvatskom turizmu ove godine, uz bogat program pratećih kulturno-zabavnih događanja i predstavljanja.

Damir Bajs: puno posla pred nama

 - Turistička 2009. godina nije bila ovakva zbog Ministarstva turizma, HTZ-a ili Vlade, mi smo učinili najviše što smo mogli da sektoru pomognemo u situaciji u kojoj smo se svi skupa našli. Ali, ova godina je rezultat rada cijelog sektora koji je podnio najveći teret. Hrvatski turizam je dokazao svoju međunarodnu konkurentnost jer nas posjećuje 85 posto stranih gostiju i nama je cijeli svijet u turizmu konkurencija. Ne smijemo podcijeniti 2010. godinu, ali ni precijeniti brzinu oporavka, zato je puno posla pred nama - kazao je uvodno Damir Bajs, ministar turizma, prvog radnog dana ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma.

ružica mikačić

 

Mirišljava slaonska lavanda jedina je "eko"

Sajam ekoloških proizvoda otvorio je ministar turizma, Damir Bajs. Svoje proizvode predstavlja dvadesetak izlagača iz svih dijelova Hrvatske. Osim Mavrovića, Knića i Jazbeca, zamijetili smo predstavnike klastera slavonskih proizvođače lavande (kako smo se uvjerili, vrlo mirišljave), koja jedina od svih domaćih ima markicu "hrvatski eko-proizvod", vinare Završki s njihovim kupinovim vinom, predstavnike obiteljskiog zdravljaka Radanec, čiji su nas bio-prutići od meda, žitarica i voća oduševili, proizvođače slanih inćuna iz Postira...  

t.s.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 16:27