StoryEditorOCM
KulturaBALET NA 66.DLJI:BALETNI DIPTIH U IZVEDBI SLOVENSKOG NARODNOG GLEDALIŠČA MARIBOR

Skok prema gore u ekspresiji i emocijama

Piše PSD.
21. srpnja 2015. - 13:00
Kad se već nisu Dubrovačke ljetne igre pobrinule da prije početka izvedbe održane 14.srpnja na bilo koji način odaju počast gosparu Ivu Dražiniću (koji nas je večer prije napustio), svom nekadašnjem glazbenom ravnatelju, to je učinila sama glazba. Jer, dva baleta koja smo gledali na Boškovićevoj poljani poslužila su se Mozartovim Rekvijemom i Pergolesijevim Stabat Mater. Tako je sakralna glazba koju su oba skladatelja pisala na samrtničkoj postelji, sasvim slučajno odradila ono čega se ljudi nisu sjetili.Ovim baletnim diptihom završen je niz nastupa slovenskih umjetnika. Oba baleta su također izveli članovi Slovenskog narodnog gledališča Maribor i to u koreografiji Edwarda Cluga, njegovog umjetničkog direktora. Prvi balet nazvan Rekvijem za dvije stolice nastao je za plesača Christiana Guerematchija a praizveden je 2005.godine u nizozemskom Tilburgu. Plesač odjeven u crni boksački dres ulazi u boksački ring. U ringu se u suprotnim kutovima nalaze dvije stolice. Vjetrovita večer na Boškovićevoj poljani učinila je da se lastika kojom je ring ograđen, lagano njiše. Taj neplanirani treperavi detalj nekako je čudesno korespondirao s Mozartovom glazbom i elastičnošću plesačevog tijela. Tijela koje odiše fascinantnom ekspresivnošću i disciplinom. Plesač je sam, a druga stolica možda čeka nekoga. Stoga plesač na neko vrijeme postaje žena a tijelo mu prenosi novu izražajnost. Nešto manje od pola sata vrlo sugestivnog Rekvijema za dvije stolice koji, kako knjižica napominje, završava s prvih osam taktova stavka Lacrimosa, vizualno je dojmljiv i u izvanrednom ostvarenju solista Christiana Guerematchija koji je otpraćen brojnim povicima „Bravo“. Potom su boksački ring zamijenila dva uska,duga, drvena podija koja su služila i za molitvu, i kao modne piste, ormarići, kao Isusov grob, raspelo, mjesto za odmor, mjesto za susrete. Njima se koristilo petnaest članova ansambla. Pokreti i scene pratile su sadržaje stavaka. Ali, Clug nam je ilustrirao i svoje viđenje motiva Majke Božje pod raspelom. I svih razmišljanja i odnosa koji se nadovezuju i prožimlju s tom temom. Emotivno vrlo bogati trenuci s vrlo impresivnim koreografskim rješenjima pratili su se u jednom dahu. Ovim nastupom završeno je gostovanje članova Slovenskog narodnog gledališča Maribor koje je i ove godine Igrama priskrbilo visoke kriterije.Piše: Sanja Dražić
26. travanj 2024 09:52