StoryEditorOCM

Jednosmjerni grad

Piše PSD.
27. rujna 2015. - 12:30
Konačno je i službeno objavljeno – započela je predizborna kampanja za parlamentarne izbore. Uvijek mi je lakše kad ludilo ima neko racionalno obrazloženje. Na jednom nacionalnom TV programu tako počinje „Farma“, a na drugom „Big Brother“. Na trećemu ide „Tvoje lice zvuči poznato“ i još nekakav pjevački pokušaj, a na četvrtom gledam kako su nesretni Sirijci i njihova braća utrčali usred naše kampanje. Opozicija bi ih najradije dočekala vojskom. Digli bi na njih sve; od riječne flotile Ratne mornarice do oklopnih vozila. MIG-ove ne bi dizali jer su pokazali sklonost padanju u kukuruze.Aktualna vlast hvali se, pak, dobro organiziranim dočekom Sirijaca nakon kojeg su, vještim manevrom, prešli s plana A na plan B. Koji je to dribling bio! Slovenci i Mađari se još ne mogu načudit' kako smo im izbušili mrežu. A pritom smo zakurblali i naše posrnulo gospodarstvo. Proizvođači ribljih konzervi bilježe nagli skok u potražnji. Autobuseri su nakon rekordne turističke sezone nastavili voziti i u unutrašnjosti, ali najviše veseli uspjeh Hrvatskih željeznica koje se više i ne sjećaju kad su imale ovoliko putnika. To je velika motivacija za tvrtku koja porezne obveznike košta milijun eura dnevno. Uglavnom, kao što vidite, u predizbornoj kampanji gledamo same gluposti. O tome kako će nas buduća vlast usrećiti u naredne četiri godine, za sada ni riječi. Navodno postoji plan A i plan B. Za jedan od njih zna se da je izrađen u Bavarskoj, a što Švabo napravi...Razmišljajući ovako lokalno, meni se iz cijele izborne kampanje najviše sviđa bombaški pristup posebnog povjerenika hrvatske predsjednice, dr. Andrije Hebranga. On i dipl.ing. Ljubo Ćesić Rojs učas bi riješili trenutno najveći problem u Dubrovniku, a to je (ne)normalno odvijanje prometa. Rojs je dokazani prometni stručnjak, a Hebrang, mrka pogleda, ravan k'o svijeća, ima taj rezolutni, vojnički pristup. Bez pogovora. Pored silnih općinskih uhljeba podnijeli bi nekako i ovu dvojicu, pa možda što i naprave. Šalu na stranu, dok se stanje na Mediteranu ne smiri i, naravno, pod uvjetom da se cijela nevolja ne sruči i preko naših leđa, mi ćemo još lijep niz godina bilježiti značajan turistički rast. Malašni će Dubrovnik ljeti i dalje brojati po nekoliko puta više duša nego zimi. A to znači i još gori sezonski krkljanac u prometu.Ne znam, ima li na svijetu manjeg grada s više jednosmjernih ulica? Veći dio njih k tome je i bez ikakvog ili tek s per-la-finta trotoarom. Spominjati stazu za bicikliste sad je već i suludo, iako su bicikli s pomoćnim elektro-motorom svjetski hit pa bi se mogli i kod nas koristiti. Proizvode se i u Hrvatskoj. Dala bi se i oko toga zavrtjeti neka ekološka turistička priča da većinu prometnica nismo u tom smislu nepovratno onesposobili.Ponešto se i pokušalo učiniti da se stvar popravi. Kad smo usvojili genijalni pojam „promet u mirovanju“ odmah smo ga monetarizirali, ali krkljanac i problem parkinga baš i nismo riješili. Javna garaža postala je javna blamaža koja će nas skupo stajati. Cijela priča ne uspijeva postati isplativa ni s cijenom od 30 kuna za sat. Najveću gužvu prave turistički autobusi, a taj problem nije riješen time što smo prijevoznicima zavukli ruku u džep. Predizborno mikro asfaltiranje pokazalo se kao makro ludost nakon koje su ulice postale još opasnije. Križanje na Ilijinoj glavici odnese svaki jači pljusak, ali ljeti, po suhome, funkcionira znatno bolje nego prije. Androvo gumno na Solskoj bazi također funkcionira dobro, ali kružni heksagon oko Minčete i Atlantske plovidbe zaobilazi svaku vozačku logiku. Slijepo crijevo na sad već bivšoj Lapad stanici pokušava se zamaskirati cvijećem. Kao da pacijentu izbušite rećinu na slijepo crijevo. Ne rješava problem, ali ljepše izgleda. Najavljena zabrana ili posebna naplata individualnog prometa neće donijeti ništa ako se javni gradski prijevoz građanima ne učini praktičnijim i prihvatljivijim.Prije ili kasnije, Dubrovnik će izbursati ozbiljne pare da bi donio i realizirao ozbiljan, cjelovit i održiv plan odvijanja prometa u gradu. Do tada ćemo se igrati s Planom A i Planom B. Oba se svode na to da se još malo strpimo...
26. travanj 2024 07:52