StoryEditorOCM

DANI HRVATSKOG TURIZMA Split je događaj: predstavljena nova turistička osobna karta grada

Piše PSD.
23. listopada 2009. - 21:37

Split je događaj, ubuduće će turiste i znatiželjnike upućivati nova "turistička osobna karta" grada, koji potpisuje dizajener Mario Brzić, inspiriran sloganom Vedrana Matošića, direktora Turističke zajednice Splita.

- Koliko se god pričalo o tome da sezona traje 12 mjeseci činjenica je da je njen najnači dio sveden na dva mjeseca, a ovi plakati imaju cilj pokazati da Split ima kulturne događaje koji traju kroz cijelu godinu - kazao je Mario Brzić prilikom predstavljanja novog vizualnog identiteta grada, priređenog na Danima hrvatskog turizma u Bolu, koje je, u nazočnosti zamjenika gradonačelnika Splita, Jure Šundova, župana Splitsko-dalmatinskog Ante Sandera, direktora Turističke zajednice Nike Bulića i brojnih drugih uzvanika, otvorio ministar turizma Damir Bajs.

Dizajner je mjesecima birao koje će od brojnih motiva zabilježenih na fotografijama Ante Verzottija izabrati za ilustraciju ideje o Splitu kao događaju, a na kraju je kao jedna od glavnih izabrana fotografija Matejuške, nastala tek prije koji tjedan, čiji je prepoznatljivi logotip iz 2001. za ovu priliku prošao kroz još jedan redizajn.

Maturalac cijelu godinu

Ni Svjetska turistička organizacija ni bilo koja velika turistička zemlja ne daje baš nikakve prognoze za poslovnu turističku 2010. godinu, pa ni Hrvatska još neće izlaziti ni s kakvim procjenama turističkog prometa ili prihoda od turizma za iduću godinu - kazao je Damir Bajs, ministar turizma, na Susretu turističkih djelatnika s predstavnicima Vlade RH, koji je u Bolu u sklopu Dana hrvatskog turizma okupio rekordnih gotovo dvije tisuće turističkih djelatnika iz cijele Hrvatske i inozemstva.

Sve turističke sile usmjerene su sada na dogovaranje poslovne politike koja bi u idućoj godini smanjila sadašnje turističke „minuse“, pa je i Hrvatska već prije mjesec dana napravila okvirni program aktivnosti kojima bi ušla spremna u turističku 2010. godinu.

Najkasnije za tri tjedna objavit ćemo točno poslovnim partnerima s kolikim sredstvima i u kojem pravcu će se ići u udruženo oglašavanje i poticaje organiziranim turističkim dolascima, kazao je tom prilikom Bajs, a od turističkih djelatnika posebno je pozdravljena najavljena mjera ponovnog poticanja putnika u aviočarterima u predsezoni i posezoni.

Naime, kako je izviješteno, Ministarstvo turizma će s ustrojem turističkih zajednica i gospodarskim subjektima u turizmu nakon pet godina ponovno krenuti u poticanje organiziranih dolazaka u razdoblju do lipnja i od rujna, i to na način da će turoperator za svakog putnika dovedenog na tjedan dana u tom razdoblju, prema prijedlogu, dobiti 15 eura poticaja, ali uz uvjet da se aviočarteri organiziraju najmanje šest mjeseci u kontinuitetu.

Za goste koji bi stizali na isti način u špici sezone, država i regije bi davale tek po pet eura, koliko i za autobusne goste na organiziranim turama po Hrvatskoj. Novost u odnosu na ovu godinu bit će i prijedlog da se maturalna putovanja za srednje i osnovne škole u Hrvatskoj mogu organizirati tijekom cijele godine, što je prijedlog Udruge hrvatskih putničkih agencija, a - kako je kazao Boris Žgomba, predsjednik UHPA - time bi se djeci i roditeljima omogućilo jeftinije putovanje izvan glavne sezone, a turističke agencije očekuju i smanjenje PDV-a u idućoj godini na izlete i transfere koji sada plaćaju po stopi od 23 posto, bez obzira na to što druge usluge u turizmu imaju stopu od 10 posto PDV-a.

O nužnosti davanja turizmu statusa izvoznika upozorio je Marino Buljanović, direktor “Cluba Adriatic“, upozorivši da je ove godine cijela Hrvatska valjda shvatila što joj turizam znači i da mu treba olakšati uvjete rada. Inače, ministar Bajs izvijestio je turističke djelatnike i o tome da će se od 2010. godine Hrvatska prvi put kandidirati za pretpristupne fondove EU-a i u turizmu, a prvi projekt za koji će se tražiti europska sredstva bit će sufinanciranje promidžbe hrvatskog turizma.

Ružica MIKAČIĆ

tea sumić

Centar kulture

Split nije bio prepoznat kao turističko odredište, ali to je uspio postati. Za takav položaj trebat  će mu novi vizualni identitet koji će kazati što on jest - ne samo sjecište puteva već i centar kulture - kazao je ministar Damir Bajs.

Čestitam TZ-u Splita i Mariju Brziću na pozicioniranju Splita kao događaja. Ovaj novi identitet objedinjuje baštinu i današnji trenutak te, otvarajući priču o Solitu svjesnom sebe kao turističkog i kulturnog središta, stvara motive za dolazak - kazao je Niko Bulić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. svibanj 2024 02:50